Police Catch 18 Illegals Inside a Truck Attempting to Sneak to UAE

Police Catch 18 Illegals Inside a Truck Attempting to Sneak to UAE

As many as 18 illegal workers – including several women – were nabbed as they tried to sneak into the country by hiding in a truck at Khatam Al Shakla port in Al Ain city.

Alerted about the infiltration bid, the Abu Dhabi Police swooped down on the workers and arrested them in collaboration with the Abu Dhabi Customs. The police said the arrest was possible because of the coordinated effort.

“We shall never tolerate whoever tries to endanger the safety and security of the country.”

Such infiltration poses a grave risk to the entire country, they added.

View this post on Instagram

. . ضبطت شرطة أبوظبي #تهريب عدد 18 من #العمال في شاحنة بمنفذ خطم الشكلة في مدينة العين من بينهم عدد من السيدات في محاولة تسلل غير مشروعة لدخول الدولة. وكانت شرطة أبوظبي تلقت معلومة أمنية بوجود محاولة تسلل في المنفذ وتم التنسيق مع الإدارة العامة لجمارك أبوظبي لضبط المتسللين . وأشادت شرطة أبوظبي بتعاون الشركاء الاستراتيجيين وجهودهم المثمرة والتي أسهمت في الضبط، مؤكدة أنه لا تهاون مع كل من تسول له نفسه العبث بأمن وأمان الوطن، موضحة أن مثل هذه الحالات، ينجم عنها مخاطر كبيرة، ترفع من حجم المهددات والجرائم قد تصل إلى حد القتل والسرقة والاعتداء، وأن الدولة تتخذ إجراءات صارمة حيالها . وأكدت شرطة أبوظبي حرصها على تعزيز مسيرة الأمن والاستقرار و مضاعفة الجهود بالتعاون مع الجهات المختصة في عمليات التدقيق وتعزيز إجراءات التفتيش والمتابعة والمراقبة. وذكرت أن التسلل عبر الحدود يشكل واحداً من أخطر العمليات التي تلقي بآثار سلبية على أمن المجتمع، خاصة في ظل ما تتمتع به دولة الإمارات العربية المتحدة من تقدم اقتصادي وتنموي كبير، يجعلها هدفاً لشريحة لا تغفل أجهزة وقوانين الدولة عن عبثها. #في_أبوظبي ‏#InAbuDhabi #أبوظبي_أمن_وسلامة ‏#Abudhabi_safe_and_secure #الإمارات #أبوظبي #شرطة_أبوظبي #أخبار_شرطة_أبوظبي #الإعلام_الأمني ‏#UAE #AbuDhabi #ADPolice #ADPolice_news ‏#security_media

A post shared by Abu Dhabi Police شرطة أبوظبي (@adpolicehq) on

“Infiltration has been reportedly blamed for a number of serious crimes, including murder, robbery, and assault.”

“Such illegal practices shall be dealt with zero tolerance and rooted out.”

The Abu Dhabi Police spare no effort to boost security and stability nationwide in cooperation with all the bodies concerned, they underlined.

“More attention is given to verification, inspection, tracking and surveillance operations.”
Cross-border infiltration is one of the key hazards that have a negative impact on the security of the nation, they affirmed.

“The UAE’s economic boom and development have turned it into a lucrative target for criminals who are closely monitored by the law-enforcement bodies here.”

Related Articles